Top

Jak jsme stavební firmě ušetřili miliony korun díky online marketingu. Případová studie průzkumu trhu

Pro společnost STAVING, spol. s r.o. Valdice zajišťujeme komplexní internetový marketing. Jedná se o zdravou firmu s vlastním kapitálem, 25 lety tradice, a vysokou mírou důvěry v očích svých zákazníků. Společnost kromě klientských zakázek v minulosti řešila řadu vlastních developerských projektů. Především se jednalo o projekty bytových domů.

Začali jsme tím , že jsme firmě před několika lety vytvořili nové webové stránky. Ty původní byly cca 10 let staré a naprosto nebyly přizpůsobené pro návštěvníky přicházející z mobilních zařízení. Ppřipráci jsme se seznamovali s procesy uvnitř firmy, a zajišťovali jsme drobné reklamní služby, například ochranu vlastního jména společnosti, lepší dohledatelnost klíčových produktů (domy na klíč, průmyslové stavby, vlastní betonárna a mnohé další). Postupně ale vyvstala otázka. Proč nenapojit firmu na internetový marketing? A je stavebnictví vhodným oborem, kde může digitální marketing zafungovat?

Průzkumem trhu nezarmoutíš

Společnost od nás už měla standardně nastavenou pokročilou analytiku, kterou dodáváme s novým webem. Měříme nejrůznější akce a události, která mohou být při rozhodování důležité. Například kolik lidí kliká na telefon, kdo raději píše email, o jaké konkrétní stránky se lidé zajímají a co dělají po jejich návštěvě. Prvotní reakce na návrh otestování internetového marketingu byla korektně řečeno dosti vlažná. Návrh byl chápán jako nutné zlo, a další z řady nákladových položek, které sužují už tak konkurenčně napjatý obor jakým je stavebnictví. Po sérii diskuzí jsme se chopili nenápadné a nejméně konfliktní myšlenky zkusit přes internet průzkum trhu. Rozhodli jsme se oslovit potencionální zájemce o bydlení v rámci připravovaného bytového domu v Nové Pace. Pro jakoukoliv stavební společnost je ve fázi projektování velmi důležité vědět, o jaké typy bytových jednotek bude zájem. Ideální stav je stavět bytový dům a mít už připravené kupce s přesně definovanou dispozicí. Případné předělávání bytů podle dodatečného přání zákazníka vždy stojí nemalé peníze. Druhý nepříjemný moment je časově dlouhé prodávání bytů, které se netrefily do aktuální poptávky. Nemá z toho většinou radost ani developer, ani banka. Nikdo nestojí ani o další úpravy hotových bytů formou přestavování bytů na menší, lépe prodejné jednotky. Pro developera to nemusí být jen velmi nepříjemné a vyčerpávající, ale v nejhorším případě i likvidační. Nic z toho se ale tady nestalo, protože …

… přišla rána z čistého nebe …

Po dohodě jsme zkusili za cca 200 Kč denně oslovit vytipované zájemce v Nové Pace (malé město). Informovali jsme o nové výstavbě, s ničím zásadním jsme nepočítali. S reklamou jsme se v tomto případě příliš ,,nepárali“, protože víceméně nic mimo 3D projektu a obecného popisu bytových jednotek nebylo k dispozici.

Po spuštění této lokální reklamy, s nastavením nejlepšího možného cílení co známe, jsme si nejprve mysleli, že si ze společnosti dělá legraci konkurence, nebo že se jedná o internetové roboty, kteří se dostali skrze registrační formuláře. Nebudeme to prodlužovat, díky kombinaci dobře cílené reklamy a hladu po novém bydlení v tomto městě, se nám během prvního týdne propagace podařilo sehnat 29 zájemců o nové bydlení, přičemž průměrný náklad na sehnání 1 zájemce vyšel na  119,-.  Logickým krokem bylo zapojení dalších reklamních kanálů a další investice do internetové reklamy. Postupem času se podařilo oslovit téměř všechny lidi, kteří mohli být k tomuto relevantní a mít zájem o nové bydlení. Jednalo se stále jen o klienty, pro které byla reklama omezena v zobrazování cíleně pouze v okruhu Nové Paky + 30km, a podmínkou byl zájem o nové bydlení. Postupně jak se trh vyčerpával, rostla logicky cena za získání nového kontaktu. Přesto i po půl roce se ozývají noví zájemci. Výsledkem je, že průměrná  cena za získání 1 kontaktu na velmi relevantního zájemce se pohybuje v řádech nižších stokorun.

Tato reklamní kampaň pomohla zásadním způsobem všem zúčastněným. Společnosti STAVING postavit bytový dům s jasně definovanými parametry až na úroveň konkrétního bytu / příčky. Zájemcům o nové bydlení kampaň pomohla tím, že se dozvěděli o tomto projektu včas a nemusejí platit dodatečné stavební úpravy. Na 1 bytovou jednotku v tuto chvíli připadají 3 zájemci a připravuje se projekt pro další 2 bytové domy pro uspokojení poptávky.

Finále

Dobrý projekt od důvěryhodné firmy se prodá jistě i sám. Jenže internetový marketing není jen o prodávání produktů konečným spotřebitelům. Je to komplexní záležitost s komplexními výsledky. V tomto případě si digitální marketing i přes započítání nákladů na správu reklamních kampaní jasně obhájil své místo v oblasti developerských projektů. Celkový náklad na marketing zde konkrétně ani zdaleka nedosáhl ceny, kterou by stála přestavba jediného bytu.

A na závěr ..

Že to opravdu funguje jsme si vyzkoušeli i na našel dalším projektu. Měli jsme tu výsadní možnost stát se online marketéry projektu Rezidence Park Masarykova v Liberci, kde jsme už zajišťovali přímý prodej 143 luxusních bytů v 6 rezidenčních domech, a výsledky byly jak jinak .. výborné!

Pokud se vám tento článek líbil, a nechcete přijít o další, navštivte náš Facebook, označte stránku jako „to se mi líbí“, a už vám nic neuteče. Děkujeme.

Technologický fanoušek.

Žádné komentáře

Přidat komentář

three × one =