Top

Jaký byl Instagram workshop v OPERO Praha?

Už všichni víme, že sociální sítě jsou v dnešním světě pro business naprostou nezbytností. U nás si navíc myslíme, že v budoucnu bude textový obsah pro publikum stále více náročný, a naopak budou posilovat vizuální formy přenosu informací. Obrázky, animace, videa. Rozhodli jsme se tedy osvěžit znalosti o Instagramu a vydali jsme se do Prahy.

Workshop se konal v krásných prostorách coworkingového centra OPERO, nedaleko Staroměstského náměstí. Akce proběhla v rámci projektu Marketing Monday. Vše podstatné o mobilní sociální sítí jsme se dozvěděli od známé influencerky a markeťačky Aki Votrubové.

feed

A co jsme se tedy dozvěděli?

Základem Instagramu je orientace na rychlou konzumaci obsahu. Úspěch mají vizuálně hezké věci. Probíhá zde přirozené propojení značek a fanoušků. Získáváme přístup k potencionálním fanoušků a klientům tam, kam se oni sami proaktivně vydávají.

Jaké jsou zásady pro úspěch na Instagramu?

Instagram má nový algoritmus. Jeho základem je Engagement. Zobrazování příspěvků není chronologické, ale výše zobrazení závisí na aktivitě vašich followers (sledujících) – like (srdíčka), komentáře, sdílení.

Základem pro úspěch na Instagramu, stejně jako na každé jiné sociální síti, je obsahová strategie. Odpověď na otázku co vlastně chceme prezentovat.

Víte jak má vypadat váš FEED? Fotky na profilu, které jsou vkládány jako příspěvek musí být kvalitní, mít pro návštěvníky hodnotu (třeba vyvolat emoce) a doporučuje se mít sladěnou vizuální podobu. Např. opakující se barvy, styl, atd.

  • Nebojte se ani dlouhého popisu. Statistiky ukazují, že lidé vaše popisky čtou a pokud váš follower tráví na vašem příspěvku více času Instragram ho vyhodnocuje jako úspěšný,a preferenčně jej zobrazuje.
  • Pro získávání nových FOLLOWERS, neboli lidí sledujících váš profil, přidávejte k příspěvku vždy hashtagy a geotagy v kombinaci v českém a anglickém jazyce. Podle znalců sleduje průměrný uživatel sítě max. 20 hashtagů.
  • Rozmluvte své fanoušky – přimějte je k aktivitě například vizuální podobou obsahu, soutěžemi, zajímavým příběhem, nebo pomocí Stories.
  • A co influenceři? Víte, že 60% lidí nevnímá doporučení influencerů jako reklamu? Spolupráce influencerů se značkami je úspěšná, ale i přesto se začíná rýsovat nový trend, a to je orientace značek na přímé ambasadory.  Negativem je, že stále ještě převládá nižší kvalita influencerů. Tento stav můžete změnit i Vy. Přihlašte se na Indahash nebo lafluence a staňte se influencerem některé z vašich oblíbených značek.

Závěrem jedna osobní poznámka a vlastní zkušenost. Pokud chcete být úspěšní na svém Instagramovém účtu, nesmíte zahálet. Každodenní aktivita, originalita a humor ve vašich Stories jsou podmínkami úspěchu. Díky @akivotrubova moje očekávání byla naplněna 🙂 .