Top

25,- za získání nového pacienta? Případová studie rehabilitačního centra

Společnost Rehabilitace Jičín s.r.o. zajišťuje rehabilitační služby v okrese Jičín. Ambulance má 20 let historie a díky vysokým profesionálním standardům a lidskému přístupu vykazuje všechny znaky zdravé, výborně fungující firmy. Pacienti služby dále doporučují a vše funguje bez jakékoliv reklamy. Tak na co vlastně potřebuje taková firma nové webové stránky ? A proč by ji měl zajímat internetový marketing? Na následujících řádcích se pokusíme na tyto otázky odpovědět. Třeba i pro vás budou takové informace důvodem k nastartování digitální inovace.

Zvýšení počtu klientů díky rychlému kontaktu

http://fyzio.onas.cz/

Staré webové stránky stránky

Nové webové stránky vyřešily poměrně zásadní problém – lidé se zkrátka často chodili objednávat přímo do ordinace. Pro pacienty komplikace, pro pracovníky firmy zbytečná časová zátěž. Způsoboval to jednoduše fakt, že na starých www stránkách, které nebyly přizpůsobené pro mobily, byl špatně dohledatelný kontaktní telefon. Nové webové stránky mají telefon přímo v hlavičce. Jde o první informaci, kterou nyní vidí zcela jasně každý návštěvník webu. Co je naprosto zásadní, webové stránky jsou nově přizpůsobené pro mobilní telefon, a co je ještě zásadnější, telefon v hlavičce webu  je proklikávací. To znamená, že se pacienti na 1 kliknutí dovolají přímo do ordinace, a nemusejí si telefon nejprve opisovat na kus papíru. Drobná, ale naprosto zásadní změna. V době, kdy už přes 50% procent veškerého vyhledávání na českém internetu probíhá přes mobily je to nezbytná inovace.

http://rehabilitace-jicin.cz

Nové webové stránky

Více času na práci díky částečnému vyřešení opakujících se dotazů

Zeptali jsme se na nejčastější dotazy, na které se pacienti ptají před nástupem na rehabilitaci. Kromě typických dotazů na otevírací dobu jsme zjistili, že téměř nikdo na českém internetu rozumně nepopsal, co si musíte zařídit, než můžete v ČR začít chodit na rehabilitace. Výsledkem zjištění se stala stránku ,,Jak se stát klientem„. Za rok ji navštíví téměř 2000 lidí, a téměř 95% lidí ji dočte až do konce (statistika z r.2018).  Počítejte s námi, 2000 pětiminutovek ročně, kdy už nemusí v ordinaci kvalifikovaný pracovník pacientům pořád dokola vysvětlovat, že si nejprve musí dojít k obvodnímu lékaři, poté vyžádat FT předpis, atd. Byla to drobnost, ale ušetřila spoustu času, a přispěla k větší pohodě na pracovišti. Nebyla to jediná věc, kterou jsme řešili. Další časté dotazy mířily na pojišťovny, a další klíčová témata.

Ošetření historie

A jdeme na digitální marketing. 20 let je poměrně dlouhá doba. Speciálně, pokud svoji činnost nejprve provozujete jako fyzická osoba, a poté jako s.r.o.. Lidé, kteří mají po letech opět nějaký problém, chtějí chodit na rehabilitace pouze k vám… Někdy se ovšem setkají s problémem, že nemají telefonní číslo, firma se mohla mezitím přestěhovat do lepších prostor, a třeba změnila i svůj název. Svět se prostě mění. Vyřešili jsme to tak, že pokud někdo zadá na Googlu či Seznamu jméno paní Bílkové (zakladatelka), tak za pomoci reklam nasměrujeme zájemce ihned na správné místo. Stačí 1 kliknutí a dovolají se té správné ambulanci.

Noví pacienti

Výše popsané bylo spíše servisem pro současné pacienty, kteří ambulanci již znají. Nezapomněli jsme ale ani na lidi, kteří rehabilitaci nikdy nevyužili, a jsou zdravotně ve stavu, kdy hledají, ke komu se vydat. Při zadání vyhledávacích dotazů typu „rehabilitace jičín“, kterých jsou desítky, najdou klienti ihned odpověď na svoje potřeby:

Když zájemce o služby dorazí na webovou stránku rehabilitační ambulance, velmi detailně sledujeme každou akci na webu. Jestli klikne na telefonní číslo, nebo jestli skrze email či formuláře napíše dotaz, atd. V rámci následného vyhodnocení víme, že přivedení 1 zájemce o služby stojí firmu 25 Kč, že má skutečně velký smysl do internetové reklamy investovat. Proč neumožnit kontakt i lidem kteří o rehabilitačním centru dosud nevěděli. Proč nezpřístupnit kvalitní služby dalším lidem?

Naopak ale během analýzy dokážeme identifikovat slova, která nemají potenciál a odmažeme je z reklamní kampaně. Pokud nefungují pryč s nimi a výsledkem je zlevňování investic do propagace. Například za vyhledávací dotaz ,,bolest zad“ se cena za přivedení jednoho zákazníka vyšplhala na 1500 Kč. Zbytečně drahé, když to jde mnohem, mnohem levněji.

Ukázka z výsledků reklamních systémů (konverze = přivedení konkrétního zákazníka)

PF a televize

Na konci roku hodně firem dává PF do místních novin, posílají se SMS či emaily. My jsme v předvánočním čase oslovili všechny uživatele z okolí Jičína, kteří kdy navštívili webové stránky ambulance. Díky zacílení propagace i na video službu Youtube jsme dostali poměrně zajímavou odezvu. Klienti ambulance se divili, že se jejich oblíbená rehabilitace objevila v televizi. Bylo milé sledovat na televizní obrazovce poděkování za přízeň v roce 2018 od pracovníků rehabilitačního, které osobně znali. Jičín je opravdu malé město a tak jsme dostali svolení publikovat celkový náklad na inzerci na tuto akci. Jednalo se přesně o 2323 Kč za celý prosinec 2018. Kampaň oslovila více než 10.000 lidí (počet viditelných shlédnutí reklamy). V případě reklamy v místním tisku je obvyklá cena několikanásobná, měřitelnost nulová a efekt také.

Reklama a DPH

Pokud nejste plátci DPH nebo identifikovaná osoba, můžete se potkat s problémem při své propagaci. Inzerce například na portálu Google je považována za nákup zahraniční služby, a tudíž vás dostane do některého z režimů DPH. Jenže podíl vyhledávače Seznam.cz vytrvale klesá a obsluhuje dnes v ČR už jen cca 30% vyhledávání. Google se proti tomu blíží rychlým tempem k 70%. Díky vedení kampaní přes náš agenturní účet může i úplně malá firma, neplátce DPH, inzerovat i na Google a dalších portálech. Bez obav, že spadne do režimu identifikovaná osoba, nebo přímý plátcem DPH. Myslíme si, že i toto je velmi významná výhoda.

Shrnutí

Na příkladech výše si může každý udělat představu, zda má inzerce do internetového marketingu smysl. V případě tohoto rehabilitačního centra dnes zajišťuje námi provozovaná reklama více než 50% prvního kontaktu s pacienty přes internet. Díky celkové marketingové strategii nasměrovala do ambulance za rok 2018 o cca 1000 telefonních hovorů více. Na žádost klienta jsme pro rok 2019 zvedli rozpočty a v úspěšném snažení pokračujeme dále.

Pokud vás zajímají příběhy našich klientů, sledujte nás na Facebooku, nebo si přečtěte náš firemní blog.

Technologický fanoušek.

Žádné komentáře

Přidat komentář

two × 1 =