Top

Sháníte SEO veterány?

Zažili jsme internetový pravěk, kdy teprve vznikal standard HTML, kdy největším světovým vyhledávačem byla Altavista, kdy vznikla první verze vyhledávače Seznam, kdy v roce 1998 začal fungovat neznámý vyhledávač jménem Google, a kdy narazit na Googlu na placené reklamy bylo podobné jako vyhrát v loterii. Pokud vás nezajímá historie internetu ani naší firmy, tak jsme vám tímto chtěli jen sdělit, že máme s oborem zkušenosti k nezaplacení. SEO nám přineslo velmi radostné, ale také téměř likvidačních chvilky. Kromě toho, že máme povinně načtené veškeré oficiální dokumentace (Webmaster Guidelines), umíme u SEO přemýšlet v poměrně širokých souvislostech a vlastní hlavou i bez složitých analýz. Právě tyto zkušenosti mohou dramaticky přispět k tomu, že vás budou milovat vyhledávače i návštěvníci.

KONTAKTUJTE NÁS
gold

Jsme váš ochránce před všemocnými algoritmy

Možnost spolupracovat na SEO bereme jako závazek a pozvánku do kruhu nejbližších přátel. Uvědomujeme si, že každé naše doporučení může mít velmi významný dopad na fungování firmy. V důsledku může ovlivnit životy lidí ve vaší společnosti. Že to nejsou jen pouhé řeči, ale drsná realita, kterou jsme si sami prožili, můžete vidět na křivce návštěvnosti na našem vlastním projektu tixik.com. Nutno říci, že po dobu aktivního vývoje tohoto projektu (2008-2012) jsme se díky fungování na velkých trzích naučili pracovat s velkými daty, a vytvářet obsahové strategie, které mají hlavu a patu.  Také jsme pochopili, že algoritmy vyhledávačů nemají slitování, ať jste malí nebo velcí.

Vše začíná analýzou a stabilizací

Než s klientem začneme připravovat komplexní obsahovou strategii, je dobré si na webu uklidit. Jako digitální agentura děláme weby na WordPressu, nebo spolupracujeme na projektech s externími firmami a jejich redakčním / ecommerce systémem. S posunem k placené reklamě a mobilům přišla bohužel doba, kdy SEO přestalo být základní a nutnou součástí každého projektu. Nedivíme se, neboť náklady na vývoj responsivního, na marketing připraveného webu rostou, a na SEO často nezbývá finanční či lidská kapacita. Proto v drtivé většině případů zajišťujeme nejprve základní stabilizační kroky (např. napojení na statistické nástroje a monitoring), odstraňujeme lehké problémy (omylem skryté texty), ty trochu těžší (nekonečné duplicitní stránky, kanonické adresy), až po případy, kdy si naši budoucí klienti vyloženě koledují o potíže (chtěné / nechtěné doorway stránky, nadměrné množství stránek bez unikátního obsahu, atd.).

Obsahová strategie na míru

Po úspěšné stabilizaci projektu, kdy odstraníme hlavní prohřešky proti politice vyhledávačů, jdeme po hlavě do obsahu.

  • Nasadíme pokročilé měření nad celým webem
  • Vydefinujeme si publikum a cíle, které má obsah plnit
  • Vytvoříme klasifikační analýzu klíčových slov, která dokáže říci, o jakých tématech by klient mě na svém webu psát
  • Zjistíme, jaký je potenciál z hlediska návratnosti a mnoho dalších souvisejících informací
  • Klientovi připravíme konkrétní plán pro zapojení konkrétních klíčových slov, navrhneme témata pro články tak, aby SEO mělo co nejrychlejší nástup

Obsahář má dělat obsah, webař web, SEO specialista SEO…

Na denní bázi pracujeme s řadou vynikajících nástrojů (SemRush, Ahrefs, MajesticSeo, s českými Collabim a MarketingMiner, atd.). Šetříme vám spoustu času. Z těchto nástrojů vytvoříme ucelený návrh postupu (obvykle Excel dokument, pro větší projekty specializovaná online aplikace), podle kterého může zadat nebo osobně psát obsah cílený na SEO. Zvládne to často i šikovný junior, případně externí spolupracovník. Jsme vaše spojka mezi technickými aspekty webu, složitými nástroji, které SEO pomáhají, a potřebami vašeho oboru. Všechny dílky SEO skládačky vám poskládáme do ucelené strategie.

Proč SEO a proč přes agenturu?

Odpověď na otázku proč SEO je velmi jednoduchá: protože se stále ještě  jedná o zdroj většiny návštěvnosti na internetu. I přes poměrně velké zastoupení reklamy u nejvíce komerčních frází mnoho lidí zapomíná na několik faktů:

  • každý den se například jen do Googlu zadá 15% dotazů, které vyhledávači nikdy předtím nikdo nezadal (a není tam obvykle reklama)
  • přibližně 51% návštěvnosti dostávají weby průměrně díky SEO (placená reklama má pouze 10%)
  • 80% lidí hledá informace o firmách v okolí na vyhledávači – jinými slovy, SEO není jen pro velké firmy
  • 63.000 dotazů je zadáno celosvětově do Googlu za 1 vteřinu
  • část uživatelů záměrně ignoruje placenou reklamu protože ji nepovažují za dostatečně důvěryhodnou
  • obrovskou spoustu klíčových slov a frází nedokáží vyhledávače pokrýt relevantní reklamou

A proč přes agenturu?

  • nejkvalitnější nástroje na SEO stojí obvykle stovky dolarů měsíčně jednotlivým firmám se absolutně nevyplácí platit
  • zkušenost jak získat kvalitní data pro zásadní rozhodnutí, už jen to vám může zaplatit náklady na agenturu
  • nastavení procesů pro efektivní SEO je bez dokonalé znalosti všech pravidel téměř nemožné
  • i sebelépe připravený interní pracovník je většinou zbytečně drahý a nemá dostatečnou časovou kapacitu na další sebevzdělávání, a nevyužívá synergie týmu pracujícího s přesahem do dalších oborů