Top

Účtujete? A chcete více klientů?

Mezi našimi klienty jsou i malé firmy, živnostníci a řemeslníci. Na počátku roku 2019 jsme vytvořili jednoduché webové stránky pro libereckou účetní, paní Evu Velechovskou. K tomu si dovolím poznámku. Pokud potřebujete spolehlivou účetní, pokud vám chybí odpovědný člověk, který by bravurně zvládal externí účetnictví, doporučuji paní Evu. Je zvyklá i na klienty co si dělají domácí účetnictví v excelu. Než by připustila problém s finančním úřadem, raději vám před uzávěrkou zavolá i v sobotu večer. Dokáže vést účetnictví v Liberci, stejně jako v jiných městech díky moderním komunikačním prostředkům a dálkovému přístupu …


Stejně, jako klienti důvěřují paní Evě, ona zase důvěřuje nám v oblasti internetové prezentace. Vstupní požadavek na webové stránky a komplexní digitální marketing by se dal jednoduše shrnout asi jako: ,,nějaký rok to už děláte, tak to udělejte podle sebe, já vám věřím :-)“. Tak jsme se dali do práce. Na základě několika krátkých rozhovorů jsme vytvořili celý koncept. Od struktury webu, přes základní texty, logo (neexistovalo), až po design webu a online marketing. Nejtěžším úkolem bylo získat vhodnou fotku Evy na homepage. U lokálních služeb prostě zabírá tvář .). Postavit celý web nám včetně komunikace zabralo 2 dny. Právě komunikace je většinou „největší požírač času“. Musí se vyjasnit a dohodnout například vytvoření a stylizace základních textů, jak bude vypadat vzhled webu, rozebrat konkurenční výhoda, nebo představa o tom, jak bude vypadat ceník účetních služeb.

Webové stránky uctoliberec.cz, co se skrývá na pozadí?

  • Vybrali jsme jednoduchou, ale z pohledu načítání stránky poměrně úspornou (=rychlou) grafickou šablonu. Nebylo ani nutné aby do šablony zasahoval grafik a upravoval prvky na míru.
  • Webové stránky jsme již na začátku optimalizovali pro vyhledávače (SEO), provedli jsme zacílení na konkrétní, vysoce relevantní klíčová slova pro Google i Seznam.
  • Web jsme postavili na systému WordPress, který je velmi jednoduchý na ovládání, a už v základu jsme do něj zabudovali doplňky pro základní bezpečnost.
  • K webu jsme dodali i další, naše vlastní a námi vyvíjené doplňky pro ještě větší utažení z hlediska kyberbezpečnosti
  • Web získal mobilní AMP verzi webu pro pekelně rychlé načítání na mobilech. Jedná se o méně detailní grafiku, ale načtení stránky je pak okamžité.
  • Do budoucna je web připraven na nejrůznější modulární rozšíření, například na balíčky služeb, propojení z různými aplikacemi, nebo může mít klidně speciální stránky pouze pro klienty podmíněné přihlášením.
  • Základní věci, jako je například měření výkonu nebo responsivita, tj. správné zobrazování na různě velkých obrazovkách, na mobilech, TV či tabletu, bereme jako základní standard.

Rozdíl mezi AMP a normální mobilní stránkou

Běžná mobilní verze webu

AMP verze webu

Marketing pro malé firmy a živnostníky v praxi

Ihned po dokončení webu jsme přešli k lokálnímu internetovému marketingu. Paní Eva má nyní nastavených 5 různých druhů reklamních kampaní. Jde o kombinaci přístupů, kdy každá z kampaní slouží k zachycení zájmu potencionálního klienta v různé fázi rozhodovacího cyklu podle koncepu STDC (See-Think-Do-Care). Výsledky kampaní průběžně vylepšujeme, nicméně již teď je jasné, že internetový marketing měl pro účetní firmu opravdu smysl. Během přibližně 2-měsíční kampaně jsme prostřednictvím webu zajistili 32 konverzí (telefonní hovory, emaily, vyplněné formuláře). S průměrnou cenou 197 Kč za 1 poptávku. Troufáme si už ze zkušenosti odhadnout, že cena za jednu konverzi bude nadále klesat až k hodnotě 100 Kč. Abychom se nedrželi pouze čísel, která mohou být neosobní a často i nepřesná. Zeptali jsme se přímo u zdroje. Dotaz po prvním měsíci fungování kampaní, který byl výsledkově logicky nejhorší :

Nebojte se internetu

Chcete mimo poptávek ještě jiný důvod, proč byste měli uvažovat o internetovém marketingu? Schválně si spočítejte kolik času, peněz a energie vás stálo vytvoření webových stránek. Komunikace, výběr firmy pro vytvoření stránek, tvorba textů, fotky, vytvoření mailu a spoustu dalších věcí. Webové stránky se ale samy od sebe neumějí propagovat. O vašem novém webu se bude chvilku mluvit mezi známými hned po vytvoření, ale to pomine. Jak říká můj kolega: „Hezký web bez propagace je užitečný asi tak jako vizitka v kapse!“  Jen stěží o vás bude někdo hlasitě mluvit, a na váš hezký, nový web bude jen stěží někdo chodit. Musí se tomu pomoci. Jaký je rozdíl, pokud internetový marketing zapojíte či ne, si můžete všimnout na křivce návštěvnosti paní Evy (absence internetového marketingu do ledna 2019):

Na příkladu výše je vidět, že šanci na internetu mají i OSVČ či velmi malé firmy. Kdo má dostatek času, může si kampaně ,,naklikat“ prakticky svépomocí. Kdo chce ale výsledky, a nemá čas nasávat permanentně znalosti z hlubin internetu, volí raději služby digitální agentury. Rádi pomůžeme i vám, jsme orientovaní na výkon a zabráníme drahým chybám.

Technologický fanoušek.

Žádné komentáře

Přidat komentář

9 + twenty =