Top

Je váš web v digitálním pravěku?

Po přečtení tohoto článku si budete moci udělat jednoduchý obrázek o tom, v jakém stavu je Váš marketing na internetu. Uvedeme konkrétní příklady, v čem vám může Semtix.cz pomoci, protože každá firma by měla mít dobrý marketing. Začneme popořádku.

Doba Toplistová

Toplist, průkopníka českého měření počtu návštěv zná snad každý. Je to ideální pro měření návštěvnosti blogů, u vysoce navštěvovaných webů je to rychlé sledování, jak tam natékají lidé (také jsme kdysi stále mačkali F5 :). Jednoduše dostanete 1 číslo o návštěvnosti za den / měsíc / rok s možností několika detailů. Bohužel už ale nezjistíte, odkud vám skutečně tečou obraty.

Google Analytics naslepo

Na českém internetu používá z firemních webů zhruba 40% Google Analytics. Je to nástroj, o kterém můžu psát hodiny a stále to bude málo. Zkrátím to na podstatné, umí poměrně hezky měřit, jaké zdroje provozu přinášejí poptávky. Google Analytics není všemocný, ale v praxi z něj lze vyčíst, do jaké firmy (například Google, Facebook nebo Seznam) byste měli investovat více za návštěvnost, a kam méně – umí zobrazit tabulku, kde jsou proti sobě počty návštěv vs vygenerovaný obrat a další ukazatele. Není to tak složité nastavit, a to u libovolné firmy. Bohužel, pokud se podívám do historie našich klientů, na začátku spolupráce jich drtivá většina Analytics používala pouze jako moderní Toplist. Vyjímku tvoří snad jen webové prezentace z poslední doby, významné eshopy nebo společnosti co do marketingu již dávají zajímavé obraty (a mají šikovného webmastera). V reálu pak klientův Analytics vypadá takto (návštěvy ano, konverze = poptávky, objednávky 0)

obrázek lze zvětšit kliknutím na něj

Analytics + data

Další fází je implementace Google Analytics, případně rozšířené přesné měření, kde webmaster správně nastavil měření konverzí. V reálu to pak vypadá takto:

obrázek lze zvětšit kliknutím na něj

Můžete vidět reálné výsledky reálného klienta – počet návštěv, tržby na každého uživatele včetně toho, že newsletter spravovaný námi tvoří téměř polovinu obratu. Mimochodem, vy ještě opravdu s maily klientů nepracujete?

To je ale stále málo

Přehled v Google Analytics je skvělá věc – pro majitele firmy. Ať už ale váš digitální marketing spravuje kdokoliv, všechna data, která dotečou do Google Analytics, se musí v detailním rozboru projevit také v příslušných reklamních systémech. Proč? Obrázek níže ukazuje příklad dalšího klienta před začátkem spolupráce.

obrázek lze zvětšit kliknutím na něj

Ukázka je z účtu Google AdWords, kde klient utrácel měsíčně (do té doby) cca 12.000,- měsíčně, ale v příslušném reklamním systému není vidět jediná konverze – jednoduše utrácel balík peněz za ,,reklamu“ a neřešil ziskovost. Takový klient často neřeší ani remarketing. To je typické pro firmy, které si digitální marketing zkusí, ale není to jejich hlavní zdroj příjmů, a protože jim firma šlape, neřeší to dále – obvykle to přesně sedí na sebehodnocení typu ,,ano platíme to, myslím že to něco přináší tak to nevypneme„. Pro provozovatele eshopů, kde jsou nízké marže, jede se na koruny a placená návštěvnost tvoří podstatnou část jejich nákladů, by toto byla ekonomická sebevražda.

Přivítání v době digitální

Pokud se ve vašem firemním účtu AdWords (analogicky Facebook, Sklik) začnou objevovat konverze a obraty (kde to lze), a současně je měříte i v Analytics, gratulujeme – jste pryč z pravěku. Z těchto dat se nechá postavit rozumná strategie. Například u výše uvedeného klienta byl výsledný efekt ten, že jsme po měsíci, kdy jsme účet začali skutečně měřit přes obraty, vyřešili strategie nabídek, promazali klíčová slova, která jen ,,vyžírala peníze“, některé kampaně okamžitě zvedli v rozpočtu, a některé naopak úplně smazali. Výsledek? Při stejných nákladech jsme zvedli obrat z tohoto kanálu o 200%. Další měsíc klient požadoval úpravu rozpočtů na trojnásobek. Součástí našich služeb je přizpůsobený přehled našich aktivit, kde jasně vidíte, kolik jste zaplatili, a jaký obrat vám naše služby přinesly. Část tohoto reportu můžete vidět zde:

Toto je základní stav, do kterého chceme dostat každého, s kým pracujeme. Kontaktujte nás

Sdílet

Technologický fanoušek.

Žádné komentáře

Přidat komentář

one × three =